این یک سایت گزارش است

ما در اینجا سعى داریم تا شما رو با گزارشات خود در جریان کلاس بگذاریم
مشخصات بلاگ

این سایت بنا بر آن دارد تا بعد از برگذارى کلاس هاى مربوط با تهیه ى کزارش هاى مختصر تا سر حد یک صفحه شما را در جریان اتفاقات و مطالب کلاس قرار دهد

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۵۸ ق.ظ

کدام صندوق انلاین؟

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از اصلی ترین نیاز های امروزه بشر ،نیاز به دسترسی مادام به برخی از اطلاعاتش است که برای اون در مواقع مختلف نیاز حکم کلید مشکلات را دارد.

برای بر طرف کردن این نیاز راه هایی وجود دارد که به فرد امکان دسترسی مادام به اطلاعات مورد نیاز خود را می دهد . از این روش ها می توان به راه کار هایی چون حمل انبوهی از کاغذ را در نظر گرفت که فقط تا جایی کارا است که تمام اطلاعات ما به صورت چاپی در بیاید و در مرحله بعد احتیاج به تغییر آنها نباشد.

ما با این شرایط می توانیم با قبول زحمت حمل حجم عظیمی از اوراق به همراه ریسک گم شدن آنها امکان دسترسی مادام خود به اطلاعاتمان را ایجاد کنیم .

روش دوم که با مرور زمان و پیشرفت علم به وجود آمد استفاده از کول دیسک ها و حافظه های جانبی قابل حمل است که ما را با مشکلاتی چون خطر گم شدن ،جا ماندن یا درده سر حمل در نمونه های دارای ابعاد بزرگ رو به رو می کند.

جدید ترین و بهترین روش برای مرتفع کردن این مشکل استفاده کردن از فضای مجازی و برنامه هایی است که در قالب یک فضای ابری و انلاین که مدام هم به روز می شود است.

این فضای ها به ما این امکان را می دهند تا ما در هر نقطه از و موقعیت جغرافیایی و فیزیکی تنها با استفاده از اینترنت به تمامی اطلاعات مورد اهمیت خود دسترسی داشته باشیم .

نمونه های معروف و عمومیت یافته ی این فضا ها شامل google drive ،onedrive و dropbox می باشد که امروزه جمعیت کثیری روزانه با استفاده از این فضاهای ابری از اطلاعات خود استفاده می کنند.

google drive :

این فضا یک سیستم میزبانی فایل است که توسط google ارائه شده و کار خود را در 24 اوریل 2012 شروع کرده که تا به امروز حدود 4 سال از آن می گذرد.

این سرویس به ما امکان دسترسی به 15 گیگابایت حجم را به صورت رایگان می دهد تا تمامی فایل های مورد نیاز خود را بر روی آن بارگیری کرده و همیشه به آنها دسترسی در همه جا را داشته باشید. ما در google drive  با قابلیت هایی چون اشتراک گذاری یک فایل به شکلی راحت روبه رو هستیم یا حتی در محیط ابزاری این برنامه به ما این امکان داده می شود تا به صورت همزمان و انلاین با همکاران ، دوستان ، خانواده یا هر کسانی دیگری به کار کردن بر روی فایل هایمان بپردازیم و در عین حال هم از تغییراتی که دیگر افراد روی آن فایل ها اعمال کردن مطلع شویم.

لازم به ذکر است که ما در google drive با ویژگی هایی رو به رو هستیم که به ما امکان ایجاد تغییر و edite را به صورت انلاین و داخل همان فضا می دهد. برای مثال اپلیکیشن‌های متفرقه مختلفی برای آن ساخته شده که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فایل‌های مولتی‌مدیا را به صورت آنلاین ببینید، فکس بفرستید یا اسناد را امضا کنید و در اختیار افراد دیگر قرار دهید.

البته با وجود اصل انلاین بودن این برنامه ، در اپدیت های جدید تحت یک گزینه به ما این امکان را می دهد تا برخی از فایل هارا به صورت افلاین و بدون دسترسی به اینترنت نیز در  دسترس خود قرار دهیم.

این برنامه به خاطر وجود رمز وقابلیت های امن دارای امنیت مناسبی است و تنها مسئله ایی که باعث به وجود آمدن مشکل بین مخاطبان می شود ، عدم توجه و دقت به گزینه های اشتراک گذاری است.

البته این گزینه ها به خودی خودی خود مفید بوده و به ما امکاناتی چون توانایی دانلود، پرینت و کپی فایل های شیر شده به لطف این  منوی اشتراک گذاری پیشرفته را می دهد و البته در این سرویس ویزگی ایی نیز وجود دارد که به ما فعال یا غیر فعال بودن تنطیمات گوناگون منوی اشتراک گذاری را در رابطه با مواردی چون فایل ها ، پرزنت ها و صفحات را به شما اعلام می کند.

Onedrive :

انتشار اولیه این سرویس در 1 اوت 2007 است که آن را از google drive با سابقه تر می کند و به او قدمتی 9 ساله می بخشد که البته انتشار پایدار آن در مرحله دوم و هم سال با google drive ، یعنی 14 اوت 2012 است که تا به امروز می شود 4 سال .

Onedrive در اوایل کار خود با حجم 7 گیگابایت شروع کرد که در رقابت با دیگر سرویس های نگه داری اطلاعات به صورت ابری آن را به 15گیگابایت رساند . ولی به مرور دوباره سیاست خود را تغییر داد و حجم خود را با 5 گیگابایت نهایی کرد.

یکی از ویزگی های onedrive قدرت تنظیم سرعت برای همگام سازی در نسخه جدید است  که به ما کمک میکند تا از کند شدن سیستم های خود جلو گیری کنیم . این ویزگی زمانی به درد ما می خورد که به علت سرعت بالای این سرویس و اپدیت هایش قدرت نت و سیستم ما را تا حجم بالایی به خود اختصاص می دهد .

Onedrive طراحی شده توسط ماکروسافت است و همین امر باعث ارتباط تنگاتنگ آن با برنامه هایی چون افیس  شده. البته در کل خود این فضای انلاینه طراهی شده توسط ماکروسافت یکی از نسخه های مجموعه ایی به نام office online می باشد .

مال ماکروسافنه  این برنامهرا با  قابلیت دسته بندی مطالب طراحی کرد  و در ضمن اگر نسخه پولی برنامه را تهیه کنید می توانیید با دوستان خود به صورت همزمان روی یک فایل فعالیت کنید و تغییرات را نیز مشاهده کنید که البته این امکان در google drive رایگان می باشد .

Dropbox:

ما در این سرویس نیز مانند Onedrive با دو تاریخ برای شروع کار رو به رو هستیم که یکی شامل انتشار ابتدایی و دیگری انتشار پایدار است.

تاریخ انتشار ابتدایی این برنامه سپتامبر2008 است که آن را از نظر قدمت بین دو سرویس قبلی قرار می دهد و تاریخ انتشار پایدار آن نیز31 ژوئیه 2014 است که یعنی دارای سابقه 2ساله بوده و از Onedrive و google drive کم تجربه تر است .

این سرویس در کل 16 گیگابایت در اختیار کاربر می گذارد که البته در رمان ورود 2 گیگابایت آن را به صورت رایگان به شما تحویل داده به بعد از آن با حر فردی که به این سیستم اضافه کنید به حجمتان 500 مگابایت اضافه می کند و این امکان هم تا32 مرتبه می تواند مورد تکرار قرار گیرد. در ضمن با نصب اپلیگیشن گوشی Dropbox نیز 3 گیگابات هدیه می گیرید . در ضمن این برنامه به شما امکان خرید حجم را نیز ارائه می دهد که به وسیله آن می توانبد حجم مورد نیاز خود را تهیه فرمایید.ما در این سرویس بر خلاف دوسرویس قبل در موقع اپلود محدودیت حجمی وجود نداریم و می توانیم تمام حجم دلخواه خود را آپلود کنیم.

در ضمن سادگی ، امنیت بسیار بالا و پشتیبانی قوی این برنامه باعث به وجود آمدن طرفداران زیادی برای او شده و کاربران وفادار خود را دارد که در محیط user friendly آن به بر طرف کردن احتیاجات خود می پردازند.

این سرویس علاوه بر دسترسی آنلاین روی وب، تقریبا برای هر سیستم‌عامل و هر گجتی که فکر کنید اپلیکیشن دارد و سعی کرده تا در تمام زبان های برنامه نویسی محبوبیت خوبی برای خود ایجاد کند.

در رابطه با امنیت نیز می توان به مواردی چون قابلیت دو مرحله ایی کردن امنیت که بعد از رمز باید کد ارسالی از طریق اس ام اس را نیز وارد کرد،باعث امنیت بیشتراین برنامه شده است . همچنین در حین فعال کردن تایید دو مرحله‌ای ، یک کد ۱۶ رقمی با عنوان کد پشتیبان اضطراری دریافت خواهید کرد تا در صورت عدم دریافت کد امنیتی به هر دلیلی، بتوانید به حساب خود دست دسترسی پیدا کنید. اط دیگر ویزگی های Dropbox رمز گذاری فایل های داخلش است. و در آخر نیز با وجود  امکان مشاهده ی دستگاه های متصل به حساب شما این سرویس در واقع برای اطلاعات شما تبدیل به یک دژ محکم شده است.

 

 

جمع بندی :

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۷
محمدعلى شیخ رضایى

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی